FHWN Campus Wieselburg
Mag. (FH)

Elisabeth Steiner

PhD
106891 m jpg quality100maxheight1080
Mag. (FH)

Elisabeth Steiner

PhD

Position

Leitung Institut für Marketing & Sales

Standort

Campus Wieselburg
Zeiselgraben 4
3250 Wieselburg
106891 m jpg quality100maxheight1080

Publikationen

  • Heim, K. / Enzelberger, R. / Fina, R. / Poscher, T. / Steiner, E. (2021): Eine Forschungsarbeit zur Ermittlung der optimalen Stichprobengröße für Nappingstudien mit ungeschulten Proband*innen. In: ALVA Tagungsbericht 2021 - „Landwirtschaft in der Zukunft – alles digital ”, Arbeitsgemeinschaft für Lebensmittel, Veterinär- und Agrarwesen (Hrsg.).
  • Poscher, T. / Enzelberger, R. / Heim, K / Fina, R. A. / Steiner, E. (2021): Abbau von Konsumbarrieren nachhaltiger Lebensmittel: Die Relevanz von Maßnahmen zur Förderung individueller Sinnesbilder. In: ALVA Tagungsbericht 2021 - „Landwirtschaft in der Zukunft – alles digital ”, Arbeitsgemeinschaft für Lebensmittel, Veterinär- und Agrarwesen (Hrsg.)..
  • Fina, R. A. / Heim, K. / Enzelberger, R. / Poscher, T. / Steiner, E. (2021): Vergleich von Methoden zur Erzeugung sensorischen Vokabulars zur weiteren Verwendung in CATA-Studien mit Konsument*innen. In: ALVA Tagungsbericht 2021 - „Landwirtschaft in der Zukunft – alles digital ”, Arbeitsgemeinschaft für Lebensmittel, Veterinär- und Agrarwesen (Hrsg.).
  • Fina, R. / Enzelberger, R. / Heim, K. / Steiner, E. / Höftberger, A. (2020): So close, yet so far - a methodological investigation of the potential of and optimal sample sizes for the application of napping as rapid sensory method. In: 2020 EMAC Annual Conference Proceedings.
  • Poscher, T. / Enzelberger, R. / Heim, K. / Fina, R. / Steiner, E. / Wagner, U. (2020): Overcoming consumption barriers for conscious food products: the role of vivid sensory imagery. In: 2020 EMAC Annual Conference Proceedings.
  • Heim, K., / Fina, R. / Enzelberger, R. / Steiner, E. / Höftberger, A. (2020): So close, yet so far - a methodological investigation of the potential of and optimal sample sizes for the application of napping as rapid sensory method. . In: Proceedings of the 11th EMAC CEE Regional Conference.
  • Poscher, T. / Enzelberger, R. / Heim, K. / Fina, R. / Steiner, E. / Wagner, U. (2020): Overcoming consumption barriers for conscious food products: the relevance of measures encouraging individual sensory imagery. In: Proceedings of the 11th EMAC CEE Regional Conference.
  • Wagner, U. / Steiner, E. / Hartmann, C. / Braun, K. (2020): Crossmodal correspondences between color, smell, and texture: Investigating the sensory attributes of a body lotion. In: Marketing ZFP.
  • Steiner, E. (2019): The imagination of consumption – how does amodal sensory information affect consumer responses? A meta-analysis of literature and an empirical investigation of favorable and unfavorable effects of verbal sensory information on packaged food products on consumer responses before and after consumption.
  • Steiner, Elisabeth/Wagner, Udo/Heim, Kathrin/Steiner, Roswitha/Maurer, Severin/Fina, Robert (2019): The integration of visual and oral somatosensory information: How color intensity impacts temperature and texture perceptions of food products, as well as related hedonic responses. In: 2019 EMAC Annual Conference Proceedings.
  • Fina, Robert/Heim, Kathrin/Maurer, Severin/Steiner, Elisabeth/Steiner, Roswitha (2019): The integration of visual and oral somatosensory information. How color intensity impacts texture expectations and perceptions of food products. In: Proceedings of the 14th Pangborn Sensory Science Symposium.
  • Steiner, Elisabeth/Maurer, Severin/Heim, Kathrin/Steiner, Roswitha/Fina, Robert/Wagner, Udo (2019): This dish smells creamy, I’ll like it, I’ll buy it – an examination of smell-texture correspondences and implications for liking, emotional responses and behavioral intentions. In: Proceedings of the 10th EMAC CEE Regional Conference.
  • Steiner, Elisabeth/Wagner, Udo (2019): Two sides of the coin: Verbal sensory information and its impact on consumer responses – a meta-analysis covering positive as well as backfiring effects of verbal sensory information. In: 2019 EMAC Annual Conference Proceedings.
  • Steiner, Elisabeth (2018): Unverschwendet. Obst und Gemüse wegwerfen? Nicht mit uns! In: Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis. Ein Arbeitsbuch zu den Grundzügen des Marketing. In: Wagner, Udo/Reisinger, Heribert/Akbari, Karl (Hrsg.). Facultas. Wien.
  • Steiner, Elisabeth/Wagner, Udo (2017): Amodal, sensory information on product packages: Effects for different categories of packaged food products. In: Proceedings of the 8th EMAC CEE Regional Conference.
  • del Campo, Cristina / Pauser, Sandra / Steiner, Elisabeth / Vetschera, Rudolf (2016): Decision making styles and the use of heuristics in decision making. In: Journal of Business Economics / https://doi.org/10.1007/s11573-016-0811-y. Springer.
  • Steiner, Elisabeth / Wagner, Udo (2016): Einfluss amodaler, sensorischer Verpackungsinformationen auf Assoziationen zum betreffenden Produkt. In: Marketing ZFP / https://doi.org/10.15358/0344-1369-2016-3-119. Vahlen. München.