City Campus Wissensturm ©Michael Weller
Mag. (FH) Dr.

Johannes Reiterer

MA
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Mag. (FH) Dr.

Johannes Reiterer

MA

Position

Leitung Masterstudiengang Strategisches Marketing & Kampagnenmanagement
Leitung Masterstudiengang Business Development & Sales Management

Standort

City Campus Wiener Neustadt
Schlögelgasse 22-26
2700 Wiener Neustadt
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Forschungsaktivitäten

  • SEASAC

    Das Hauptziel des SEASAC-Projekts ist es, die Fähigkeit der südostasiatischen Universitäten zu stärken, hochqualifizierte B2B-Verkaufsprofis für die aufstrebenden internationalen Märkte bereitzustellen. In dem Projekt werden wir vorhandenes europäisches Wissen und Erfahrungen nutzen, um ein pädagogisch hochwertiges Konzept für die Zusammenarbeit von Universitäten und Unternehmen in der Verkaufsausbildung zu entwickeln.

Publikationen

  • Eigner, A., Maurer, S., Reiterer, J. (2023): The influence of a preceding cognitive load evoking setting on the psychophysiology of sellers in sales talk training. A pilot study. In: GSSI Conference. Toronto.
  • Haas-Kotzegger, U., Unger, V., Reiterer, J. (2022): Preparing for the Next Normal: How University Sales Competitions and the Development of Students' Sales-Relevant Skills Have Changed Through COVID-19. In: Journal for Advancement of Marketing Education.
  • Mackenzie, C., Bauer, A., Reiterer, J. (2022): Learning through competition: Three perspectives on enhancing sales skills through sales competitions. In: The international Journal of Sales Transformation.
  • Reiterer, J. (2020): The Importance of Value-Based-, Adaptive- and Customer-Oriented Selling Behaviours in the Market Area of Industrial Products. In: Crisis & Recovery, innovative Solutions” International Scientific Conference on the Occasion of the Hungarian Science Festival. Sopron.
  • Haas-Kotzegger, U., Reiterer, J., Unger, V., Bauer, A. (2020): How Sales Competitions Enhance Students’ Interest and Prepare Them for a Career in International Sales. In: Annual Conference der Academy of Marketing Science (AMS). Coral Gables.